Ένας από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους κάποιος δεν παίρνει την απόφαση να γίνει βίγκαν, είναι αυτός της «στέρησης». Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται ότι αν γίνουν βίγκαν δε θα απολαβάνουν το φαγητό.  Άλλωστε, όπως λέει και ο αστικός μύθος : οι βίγκαν τρώνε μόνο… μαρούλια (δείτε εδώ αν δεν μας πιστεύετε)!

Και πώς είναι δυνατόν να ζήσεις τρώγοντας μόνο μαρούλια; Ή έστω τροφές που είναι εξίσου «βαρετές»; Σίγουρα δε γίνεται! Οπότε ορθώς και θα συνεχίσεις να διατηρείς το κρέας στη διατροφή σου. Σωστά; Μμμμ… Μάλλον λάθος!

Το συμπέρασμα ότι οι βίγκαν δεν ευχαριστιούνται το φαγητό τους δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Απλά οι περισσότεροι έχουν συνδέσει λανθασμένα ταυτίσει τη χορτοφαγική διατροφή με σαλάτες.  Ακούνε για χορτοφάγους και το πρώτο χρώμα που τους έρχεται στο μυαλό είναι το πράσινο.

Μετά αυτό το πράσινο χρώμα αρχίζει να παίρνει σχήμα στο μυαλό τους. Γίνεται μαρούλι, μπρόκολο, λάχανο και κάπου εκεί άντε να μπει και λίγο το κοκκινάκι της ντομάτας. Η αλήθεια όμως διαφέρει από τη φαντασία του κάθε προκατειλημμένου ή ελλιπώς ενημερωμένου ατόμου.

Ίσα ίσα, οι βίγκαν όχι μόνο ευχαριστιούνται το φαγητό αλλά δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν εκείνους που τρώνε κρέας και ζωικά παράγωγα. Να μη ξεχνάμε μάλιστα πως το γευστικότερο burger στον κόσμο πριν μερικά χρόνια είχε ανακηρυχτεί ένα… βίγκαν burger!

Και αφού λοιπόν ξεκαθαρίσαμε πως τα περί «βαρετής βίγκαν διατροφής» είναι απλά μυθοπλασίες, ας δούμε παρακάτω 5 φυτικές τροφές που θα σε κάνουν να ξεχάσεις τη γεύση του κρέατος και που θα σου αποδείξουν πως δε χρειάζεται να υποφέρει κανένα ζώο για να ευχαριστηθείς το φαγητό σου.

1. Σόγια

Με τη λέξη σόγια το μυαλό κάποιων πηγαίνει απευθείας στα μεταλλαγμένα. Κάτι που προφανώς είναι εντελώς λάθος:  https://www.greekvegans.gr/health/vegan-metallagmeni-sogia/ και https://www.greekvegans.gr/health/katarriptontas-mithou-soli-i-alitheia-gia-ti-sogia/

Η σόγια δεν είναι παρά ένα ένα είδος φασολιού που η χορτοφαγική κουζίνα το χρησιμοποιεί συχνά για να φτιάξει φαγητά που θυμίζουν κρέας.

Ήδη στην αγορά κυκλοφορεί κιμάς και κεμπάπ σόγιας, τα οποία μπορείς να βρεις στα σούπερ μάρκετ, ενώ έτοιμα burgers, λουκάνικα, σαλάμια, κτλ υπάρχουν στα ψυγεία των περισσότερων βιολογικών καταστημάτων. Με μια πρόχειρη αναζήτηση στο διαδίκτυο, θα βρεις πολλές συνταγές με κύριο συστατικό τη σόγια.

2. Μανιτάρια

Τα μανιτάρια ακόμα και για τους παμφάγους, θεωρούνται εναλλακτική μορφή κρέατος. Ειδικά τα μανιτάρια τύπου «πλευρώτους», όταν μαριναριστούν και ψηθούν στη σχάρα, το φούρνο ή το τηγάνι, μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικό αντικατάστατο του κρέατος (και σίγουρα είναι πιο υγιεινά από το κρέας).

Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον αρκετά σουβλατζίδικα έχουν βάλει στο μενού τους τον «γύρο μανιταριών». Επίσης, σε βίγκαν ή φιλικά προς τους βίγκανς μαγαζιά, θα βρεις και το κλασικό burger μανιταριών που είναι πραγματικά πεντανόστιμο.

3. Σέιταν

Πρόκειται για το «βίγκαν κρέας» το οποίο φτιάχνεται από αλεύρι γλουτένης και μπαχαρικά. Η διαδικασία παραγωγής του ίσως να είναι λίγο δύσκολη για κάποιον που δεν έχει εμπειρία στη μαγειρική αλλά το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Οι περισσότεροι βίγκαν λατρεύουν το σέιταν. Λογικό, αφού αν ετοιμαστεί και μαγειρευτεί σωστά, η γεύση του πραγματικά σε απογειώνει. Με βάση το σέιταν μπορείς να δημιουργήσεις πολλά και πιο απαιτητικά πιάτα, από γύρο σέιταν μέχρι παστίτσιο, μουσακά, γεμιστό ρολό, κλπ.

4. Jack Fruit

Παρά το γεγονός ότι είναι φρούτο, το Jack Fruit είναι εξαιρετικό στο να φτιάξεις σάντουιτς, σπιτικά σουβλάκια, μακαρόνια κοκκινιστά, να συνοδεύσεις το ρύζι σου ή τις πατάτες φούρνου σου, αφού οπτικά και γευστικά δε διαφέρει πολύ από το κρέας.

5. Φακές

Μάλιστα. Πολύ καλά διάβασες. Φακές! Οι φακές δε γίνονται μόνο σούπα.

Υπάρχουν συνταγές μέχρι και για burger φακής! Επίσης, θα εκπλαγείς όταν ανακαλύψεις πως μπορείς να φτιάξεις υπέροχα σουτζουκάκια φακής. Η γεύση τους δε θα σε απογοητεύσει, ενώ προφανώς είναι και πιο υγιεινές.

Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο κάνε κλικ εδώ και μοιράσου το με τους φίλους σου! Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο κάνε κλικ εδώ και μοιράσου το με τους φίλους σου!

Σχόλια