Πριν απαντήσω οφείλω να κάνω μια σύνδεση επιστήμης/τεχνολογίας όσον αφορά τα δικαιώματα, ανθρώπινα και μη. Ο πολιτισμός μας είναι προϊόν σκλαβιάς. Οι τέχνες, οι επιστήμες και η φιλοσοφία αναπτύχθηκαν από προνομιούχους που τα πόδια τους τα έπλεναν δούλοι.

Η γιαγιά μας μέχρι και πριν από 60 χρόνια δεν μπορούσε να πάει στην Πάτρα να σπουδάσει επειδή με το γαϊδούρι έκανε 2 μέρες να φτάσει στο διπλανό χωριό. Οι σοδειές γίνονταν με βόδια και άροτρο. ΟΛΑ τα σπίτια είχαν οικόσιτα ζώα τα οποία έσφαζαν κατά βούληση. Ήπειροι ανακαλύφθηκαν επειδή δούλοι τράβαγαν κουπί ή έχτισαν καράβια.

ΟΛΑ αυτά λοιπόν ήρθε η τεχνολογία και τα κατάργησε. Τα δικαιώματα ανθρώπινα και μη υπάρχουν πλέον ΕΞΑΙΤΙΑΣ της τεχνολογίας που αντικατέστησε τις ανάγκες για δούλους και ζώα. Δεν είναι σύμπτωση που οι μαύροι στην Αμερική απέκτησαν δικαιώματα λίγα χρόνια ΠΡΙΝ την προσελήνωση στο φεγγάρι.

Η τεχνολογία λοιπόν και η επιστήμη δεν είναι ΑΠΛΑ ο λόγος που υπάρχει ο ορισμός δικαιώματα αλλά και το μέσο που σου δίνει την ικανότητα να τα εκφράζεις και να διεκδικείς ΑΥΤΗ την στιγμή που μιλάμε. Η λύση στα δικαιώματα των ζώων θα δοθεί από την ίδια την επιστήμη και την τεχνολογία ΟΤΑΝ ο κόσμος είναι έτοιμος για αυτην την λύση (υπάρχει ΑΚΟΜΑ κόσμος που φοβάται να μπει σε αεροπλάνο). Και στην προκειμένη το Super Μeat είναι η πρώτη ευκαιρία.

To κρέας εργαστηρίου λοιπόν έρχεται και υπόσχεται 99% μικρότερη έκταση καλλιέργειας για ζωοτροφές (με όσα αυτό με την σειρά του υπόσχεται), 90% λιγότερη κατάποση νερού και 90% λιγότερα gas emissions. Που ΑΠΟ ΜΟΝΑ τους είναι αρκετά για να υποστηριχθεί ως ιδέα από τους vegans (και τους μη vegans) ΕΦΟΣΟΝ τα παραπάνω ΕΙΝΑΙ μέρος της επιχειρηματολογίας μας. Είναι ΑΠΛΑ eco friendly με ΤΕΡΑΣΤΙΑ αναλογική απόσταση. Επίσης προσφέρει σε δισεκατομμύρια κρεατοφάγους ανθρώπους που ΔΕΝ θέλουν να σταματήσουν να τρώνε κρέας μια ΠΙΟ φθηνή, οικολογική και με μηδέν βία, πόνο και θάνατο λύση.

Υπόσχεται 0% βία πόνο και θάνατο στα ζώα. Πως; Το κρέας εργαστηρίου παράγεται από δειγματοληψία ιστού από τα ζώα και μεγαλώνει μέσα σε εργαστήριο. Η μέθοδος λοιπόν απαρχαιώνει την λογική, πρακτική και μέθοδο των σφαγείων και την κάνει ασφαλέστερη για κατανάλωση μιας και όλοι οι παράμετροι είναι εργαστηριακά ελεγχόμενοι.

Η συμμετοχή των ζώων σε ΟΛΟ αυτό λοιπόν είναι ένα τρύπημα με βελόνα για μια σταγόνα αίμα ΠΑΡΟΜΟΙΑ με αυτήν που έχει ένας άνθρωπος όταν κάνει εξέταση αίματος. Τα ζώα θα πάψουν να είναι δισεκατομμύρια με αποτέλεσμα ΠΟΥ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ εξασφαλίζει λιγότερη εκμετάλλευση αλλά ΚΥΡΙΩΣ επειδή ΑΚΡΙΒΩΣ ο αριθμός τους θα είναι μικρός θα είναι και ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΣ.

Δηλαδή πλέον θα μπορούν οι οργανώσεις και το κράτος να ερευνούν ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ τις συνθήκες ζωής και πρακτικής των ζώων στα εργαστήρια γιατί απλά θα είναι ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΑ μικρότερος ο αριθμός τους. Φυσικά ΜΕΣΑ σε ΟΛΟ ΑΥΤΟ το πλαίσιο θα ΥΠΑΡΞΟΥΝ και ευκαιρίες για ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ και ΚΑΛΥΤΕΡΗ διεκδίκηση των δικαιωμάτων των ζώων.

Μιλώντας για δικαιώματα των ζώων. Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ αντίκρουση που έχω αντιμετωπίσει μέχρι στιγμής στα πιο πάνω είναι πως ακόμα και το εργαστηριακό κρέας εμπεριέχει εκμετάλλευση των ζώων. Βασιζόμενοι λοιπόν σε αυτή την αντίληψη προσπερνάμε το γεγονός του ότι δεν έχουμε ρωτήσει το γουρούνι ΕΑΝ θα προτιμούσε να του κόψει κάποιος τον λαιμό σε σφαγείο και να του κλέψουν τα μωρά για μπέικον ή εάν θα προτιμούσε να του πάρουν μια σταγόνα αίμα.

Πόσο εντέλει όμως ανθρωποκεντρικό είναι να βάζουμε την δική μας αντίληψη για το τι είναι εκμετάλλευση αγνοώντας την μοίρα του ίδιου του ζώου απαιτώντας απλά (εμείς οι άνθρωποι, όχι τα ζώα) ένα “όλα ή τίποτα”;

Την λύση λοιπόν δεν θα την δώσουμε εμείς. Εμείς δημιουργήσαμε την ανάγκη και καλλιεργήσαμε το έδαφος. Την λύση θα την δώσει η επιστήμη και η τεχνολογία. Και φυσικά μπορούμε να την στηρίξουμε ή να σταθούμε απέναντί της με ΜΟΝΟ πρόσχημα ένα Δόγμα που κακώς μεταφρασμένο από πολλούς κλείνει ΟΛΕΣ τις συμπεριφορές και πρακτικές σχέσης ανάμεσα σε άνθρωπο και ζώο στην λέξη “ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ”. Ένα πλαίσιο δηλαδή που εξισώνει την απαίτηση του γονέα από το παιδί του να μαζέψει το δωμάτιο του με την απαίτηση του γονέα από το παιδί του να πάει να δουλέψει στα φανάρια.

Γιατί στην τελική ΕΑΝ είμαστε ανίκανοι να ξεχωρίσουμε τις έννοιες και ΔΕΝ μπορούμε να καταλάβουμε τις διαφορές στις παρακάτω εικόνες, τότε γινόμαστε ΕΜΕΙΣ το πρόβλημα.

Το ζήτημα ΔΕΝ είναι πως θα γίνουμε ΕΜΕΙΣ καλύτεροι vegans. Το ζήτημα είναι να κλείσουν τα σφαγεία γιατί τα ζώα ΔΕΝ είμαστε ΕΜΕΙΣ. Και πρέπει να σταματήσουν να υποφέρουν.

του Σπύρου Κριεζή

Πηγή: www.facebook.com/jspirakos/posts/10156005493788102

Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο κάνε κλικ εδώ και μοιράσου το με τους φίλους σου! Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο κάνε κλικ εδώ και μοιράσου το με τους φίλους σου!

Σχόλια