Νέοι από τη Μεγάλη Βρετανία των οποίων τα επαγγέλματα σχετίζονται είτε με τη νυχτερινή ζωή, είτε με εστιατόρια, αλυσίδες φαγητού, σούπερ μάρκετ, κλπ παρατηρούν ότι ο βιγκανισμός έχει αρχίσει να γίνεται«mainstream».

«Ο βιγκανισμός δεν είναι πλέον ένα περιθωριακό κίνημα, αλλά κάτι το οποίο αρχίζει να γίνεται mainstream» δηλώνουν οι νεαροί Βρετανοί παρατηρώντας τις τελευταίες καταναλωτικές τάσεις αλλά και επιχειρηματικές εξελίξεις.

Η νυχτερινή ζωή έχει αρχίσει να γίνεται εξαιρετικά φιλική προς τους βίγκαν, καθώς διοργανώνονται πλέον πολλές βίγκαν βραδιές και εκδηλώσεις στις οποίες το κοινό ανταποκρίνεται με ουρές και απροσδόκητα μεγάλη προσέλευση.

Το να είσαι βίγκαν δε συνεπάγεται μιζέρια και στερήσεις. Είσαι ένας άνθρωπος όπως όλοι οι άλλοι. Μπορείς να διασκεδάσεις και να ζήσεις τη νυχτερινή και όχι μόνο ζωή.

«Δεν περιμέναμε τέτοια ανταπόκριση από το κοινό όταν οργανώσαμε το πρώτο μας βίγκαν event. Ο κόσμος σχημάτισε τεράστια ουρά έξω από το κατάστημα. Δεν ήμασταν προετοιμασμένοι για κάτι τέτοιο», δήλωσε 23χρονη κοπέλα η οποία πρόσθεσε: «είναι πολύ όμορφο να είσαι μέρος όλης αυτής της βίγκαν επανάστασης».

Τα καταστήματα φαγητού προσθέτουν όλο και περισσότερες βίγκαν επιλογές στα μενού τους, έτσι ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες και των βίγκαν πελατών τους. Τα ράφια των σούπερ μάρκετ γεμίζουν με βίγκαν επιλογές, ενώ οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού σπεύδουν να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για βίγκαν φαγητά.

Επιπρόσθετα, νέα, εξειδικευμένα βίγκαν μαγαζιά γεμίζουν και αυτά με τη σειρά τους τους δρόμους της Αγγλίας, καθώς το να ανοίξεις μία βίγκαν επιχείρηση αυτή την περίοδο δείχνει να είναι μία επιχειρηματική κίνηση που εγγυάται κέρδος και εξέλιξη.

Μπορεί τα παραπάνω να συμβαίνουν στην Αγγλία, σε μία από τις πιο φιλικές προς τους βίγκαν χώρες του κόσμου, αλλά είναι γεγονός ότι, παγκοσμίως, η στροφή προς τη χορτοφαγία σημειώνει μία ασταμάτητη, ανοδική πορεία. Γιατί όμως συμβαίνει αυτή η τόσο μεγάλη αλλαγή; Τι είναι αυτό που οδηγεί τους καταναλωτές να στραφούν προς τη φυτική διατροφή και να ξεκινήσουν να αναζητούν τις βίγκαν επιλογές που υπάρχουν εκεί έξω;

Η απάντηση όλων είναι: «Η ενημέρωση!»

Πλέον ζούμε στην εποχή όπου οι πληροφορίες μεταδίνονται και αναμεταδίδονται ταχύτατα, ειδικά με την εξάπλωση του διαδικτύου. Κάπως έτσι φαίνεται να άνθισε και η βίγκαν ιδέα, αφού όλοι σχεδόν οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και το χρησιμοποιούν για ενημέρωση και επικοινωνία.

Η ιδέα της μη κακοποίησης των ζώων υπήρχε εδώ και δεκαετίες, αλλά μόλις τα τελευταία χρόνια βρήκε απήχηση. Μπορεί μεν ο άνθρωπος ανέκαθεν να ήξερε πως για να φτάσει το κρέας στο πιάτο του κάποιο ζώο πρέπει να πεθάνει, αλλά μόλις τα τελευταία χρόνια άρχισε να έχει πρόσβαση σε βίντεο που δείχνουν λεπτομερώς τη διαδικασία της σφαγής.

Σήμερα, όλοι γνωρίζουν τη φρικτή πραγματικότητα που κρυβόταν για τόσες δεκαετίες πίσω από τέσσερεις τοίχους. Όλοι ξέρουν το Γολγοθά που περνάνε τα ζώα μέσα στις κτηνοτροφικές μονάδες και όλοι ξέρουν πόσο απάνθρωπη είναι η διαδικασία της σφαγής, καθώς το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι γεμάτα από τέτοια βίντεο.

Με τον ίδιο τρόπο, γίνεται όλο και πιο γνωστό, μέσα από έρευνες και το έργο γιατρών και οργανισμών επαγγελματιών υγείας ότι όσοι νοιάζονται για την υγεία τους γνωρίζουν πως πρέπει να ακολουθήσουν μία φυτική διατροφή.

Επίσης, δεκάδες άρθρα καθημερινώς γράφονται από βίγκαν και μη sites και blogspots, έχοντας ως θέμα το βιγκανισμό. Το δε YouTube έχει τη δίκιά του «βίγκαν γωνιά», με αμέτρητα βίντεο και αμέτρητους βίγκαν YouTubers.

Οι βίγκαν συνταγές έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς τελευταία, ενώ παγκοσμίου φήμης πρόσωπα έχουν δημόσια δηλώσει ότι είναι βίγκαν.

Τέλος, εξαιρετικά ντοκιμαντέρ όπως το «Earthlings», το «Cowspirancy» ή το «What The Health» έχουν  ενημερώσει το κοινό, ενώ βίντεο με συγκλονιστικές ομιλίες (όπως του Gary Yourofsky) έχουν προβληματίσει χιλιάδες ανθρώπους.

«Οι άνθρωποι έχουν καταλάβει πως το να είσαι βίγκαν δε σημαίνει πως τρως μόνο εκείνη τη «λυπηρή σαλάτα», αλλά ότι έχεις αμέτρητες επιλογές. Το να είσαι βίγκαν είναι πλέον mainstream».

Ακόμα το σκέφτεσαι;

Με πληροφορίες από: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2018/apr/01/vegans-are-coming-millennials-health-climate-change-animal-welfare

Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο κάνε κλικ εδώ και μοιράσου το με τους φίλους σου! Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο κάνε κλικ εδώ και μοιράσου το με τους φίλους σου!

Σχόλια