Μπορεί το περιστατικό αυτό να συνέβη πριν 3 χρόνια, όμως αξίζει να το αναφέρουμε και να μιλήσουμε για αυτό, καθώς είναι ένα θέμα που ενδέχεται να μας απασχολήσει ξανά στο μέλλον ή και να μας απασχολεί… ήδη, χωρίς να το γνωρίζουμε!

Το 2015 λοιπόν, μέσα από διάφορες πηγές, μεταξύ των οποίων και η «The Guardian», έγινε γνωστό το εξής σοβαρό περιστατικό: η βιομηχανία αβγών δαπάνησε πολύ μεγάλα ποσά για να γράψουν διάφορα blogs που σχετίζονται με το φαγητό, τη μαγειρική και τις συνταγές, άρθρα στα οποία μιλούν για τη διατροφική αξία του αυγού, την αναγκαιότητά του στη μαγειρική, κλπ.

Κάποιοι θα απορήσουν: «Ωραία λοιπόν. Και τι έγινε αν οι βιομηχανίες αβγών θέλησαν να διαφημίσουν έμμεσα το προϊόν τους; Τι πειράζει αν πλήρωσαν για άρθρα σε διάφορα site και blogs τα οποία προωθούν τα αβγά;»

Η απάντηση είναι πως αφενός ξεγέλασαν τους αναγνώστες καθώς τα άρθρα αυτά δεν ήταν προσωπικά και αυθόρμητα αλλά στημένα και προπληρωμένα και αφετέρου… υπάρχει και συνέχεια.

Την ίδια περίοδο λοιπόν, η εταιρεία Hampton Creek ξεκίνησε να προωθεί μια φυτική μαγιονέζα χωρίς αβγά. Η πρωτοβουλία αυτή έδειχνε να βρίσκει ανταπόκριση, κάτι το οποίο προφανώς ανησύχησε τις βιομηχανίες αβγού. Γι’ αυτό και πλήρωσαν για συγκεκριμένα άρθρα και συνταγές που θα γέμιζαν το διαδίκτυο (μέχρι και 2.500$ ανά άρθρο) σχετικά με τα “οφέλη” της κατανάλωσης αβγών.

Τι θα κέρδιζαν οι βιομηχανίες αβγών με αυτές τις ενέργειες; Πρώτον, τη διαφήμιση και επαναπροώθηση του προϊόντος τους, δεύτερον την ενδεχόμενη απαξίωση του ανταγωνιστικού νέου μη ζωικού προϊόντος και τρίτον την περιθωριοποίηση του βιγκανισμού ο οποίος εξ’ ορισμού είναι κατά της κατανάλωσης ζωικών (δηλαδή και των αβγών).

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι οι μεγάλες βιομηχανίες ζωικών δεν πρόκειται να αφήσουν τα προϊόντα τους στην τύχη τους. Αντίθετα, έχουν στόχο όχι μόνο να διατηρούν, αλλά και να αυξάνουν τα κέρδη τους. Δεν θα πουν: «Εντάξει φέτος βγάλαμε 400 εκατομμύρια. Του χρόνου μπορεί να βγάλουμε 100 εκατομμύρια λιγότερα επειδή κάποιοι πελάτες μας σταμάτησαν τα ζωικά ή επειδή βγήκαν αντικατάστατο στην αγορά. Δε βαριέσαι μωρέ; Και πάλι καλά είναι. Υγεία να έχουμε!». Προφανώς και δεν λειτουργούν έτσι οι επιχειρήσεις.

Προκειμένου λοιπόν να διασφαλίσουν τα κέρδη τους και στο μέλλον, κάνουν έρευνα αγοράς, παρατηρούν τις νέες τάσεις, ψυχολογούν τον πελάτη, χτίζουν τη σχέση τους μαζί του, προβλέπουν καταστάσεις και αξιολογούν και αντιμετωπίζουν κάθε κίνδυνο που μπορεί να προκαλέσει μείωση κερδών. Δεν προκαλεί λοιπόν έκπληξη το γεγονός ότι προέβησαν σε αθέμιτες ενέργειες προκειμένου να προστατέψουν το προϊόν τους και να πετύχουν τους στόχους τους.

Η απορία μας είναι: Υπάρχει περίπτωση να έχουν γίνει και άλλες τέτοιες ενέργειες που απλά δεν είδαν ποτέ το φως της δημοσιότητας;

Υπάρχει πιθανότητα άλλες βιομηχανίες, όπως π.χ. η βιομηχανία τους κρέατος να έχει προσπαθήσει να κάνει δυσφήμιση στο βιγκανισμό ή στη χορτοφαγία χωρίς να το γνωρίζουμε; Θα έφτανε ποτέ κάποια βιομηχανία να χρηματοδοτήσει κάποια έρευνα η οποία θα βγάλει συγκεκριμένα αποτελέσματα;

Σίγουρα ΔΕΝ μπορούμε να ξέρουμε. Και γι’ αυτό δεν θα πάρουμε θέση, ούτε θα εξαπολύσουμε κατηγορίες. Μπορούμε όμως να θέσουμε εύλογες και λογικές ερωτήσεις που ίσως δεν απαντηθούν ποτέ!

Πληροφορίες από: https://www.theguardian.com/business/2015/sep/06/usda-american-egg-board-paid-bloggers-hampton-creek

Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο κάνε κλικ εδώ και μοιράσου το με τους φίλους σου! Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο κάνε κλικ εδώ και μοιράσου το με τους φίλους σου!

Σχόλια